kardanadam

hayat yaşandığı kadar vardır

Cumartesi, Mayıs 28, 2005

çaresizlik

Hiç çaresizlik içinde kıvrandınız mı? Hem de sevdiğinizin yanında... Ben kıvrandım. Onun yanında iken onun benim yanımda olmadığının bilincine varınca ve ona benim yanımda olduğunu hissettiremememin çaresizliğini yaşadım.
Kimi zaman, onun bu hallerini takmazdım ya da düşünmek istemezdim. Onun dalgın bir insan olduğunu düşünürdüm. Hep gözlerini kısar, ufuklara dalar ve giderdi. Belki on, belki de 15 dakika hiç konuşmazdı, hep suskun ve düşünceli bir şekilde bakardı. Bense o arada geçen zamanda bana olan ilgisizliğini, tersine döndürmek için türlü şebeklikler yapardım. Hiç yapamadığım halde, fıkralar anlatmaya, sesim güzel olmadığı halde ona aşk şarkıları söylerdim. Ama nafileydi. Sanki belli bir saatte ötmeye ayarlanmış çalar saat gibi her defasında, bir anda geri dönerdi. Tekrar bana bakardı. Eğer ki bir cafe yada o tür bir yerde isek, hemen kalkardık. Evde isek, misafir kapı dışarı olurdu.
Bu durumların geçici olduğunu umardım hep. Ama olmadığını, onun eski sevgilisi ile tanışınca öğrendim.
Tesadüfen, arkadaşımın arkadaşı, onun eski erkek arkadaşı çıktı. Ne o benim, onun eski kız arkadaşının yeni sevgilisi, ne de ben onun benim yeni sevgilimin, eski sevgilisi olduğunu bilmeden çok iyi dost olduk. O kadar ki aşklarımızı anlattık, birbirimize. Ve tesadüf gerçekleşti.
Sevgilimin, dalıp gitmelerinden bahsettiğim zaman, kafasından vurulmuş gibi bir anda irkildi. Ve ağzından 'olamaz' kelimesi çıktı. Niye? şeklinde sorduğum refleksi sorunun ardından, sevgilimin ismi onun dudaklarından çıktı.
Ve sonra herşey açığa çıktı. Benim yeni sevgilim, onun eski sevgilisin aklında hep tek bir kişi varmış sürekli. Birileri ile her buluştuğunda, onu anımsatan en ufak bir durumda bile onu düşünürmüş. Ve dalıp gidermiş. Ve bu sebeple, yeni sevgilimin eski sevgilisi ondan ayrılmış.
Düşündüm, ben ne yapabilirim diye? Bir başkasını düşünüyor diye ayrılmalı mıyım yoksa sadece düşünüyor, aldatmıyor diye sevinmeli miydim? Uzun süre bu soruyu sordum kendi kendime. En sonunda ayrılmaya karar verdim. Çünkü, her seferinde onun benim yanımda iken bir başkasını düşünüp beni aldatmasına ve ben bu durumda çaresizlik içinde kıvranmaya dayanamazdım.

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home