kardanadam

hayat yaşandığı kadar vardır

Salı, Mayıs 17, 2005

deney hayvanları kullanma kursu

Deney hayvanlarını kullanma kursu... Bu, bugün yazdığım haberin üst başlığı idi. Adnan Menderes Üniversitesi Tıp Fakültesi tarafından 'Deney Hayvanlarını Kullanma Kursu' açıldığını ilk duyduğumda garipsemiştim: ''Deney hayvanını kullanma kuralı mı var'' Neyse ki bu konu da cahilliğimiz Prof.Dr. Tuncay Altuğ tarafından verilen ilmi bilgiler ile giderildi.
Öyleki Tuncay Altuğ hocamız, deney hayvanlarının kullanımı ile ilgili olarak Avrupa'da çeşitli yasalar bulunduğunu, Türkiyenin'de AB giriş sürecinde, yasalarına bununla ilgili maddeler eklediğini kaydetti.
Kursun afişinde fare, tavşan ve sıçanlarla uygulama yapılacağı yazıyordu. Kursun organizatörü Mustafa Birincioğlu beni deney hayvanlarının olduğu bölüme götürdü. Oraya giderken, çok sevdiğim bir hayvan olan tavşanı (fare değil) göreceğimi umuyordum. Fakat, bu sevimli hayvan yerine sıçan ve farelerle dolu bir odaya girdim. O esnada buraya herhangi bir normal bir bayanın giremeyeceği aklıma geldi. Atacağı çığlıkları duyar gibiyim.
Hocam sağolsun sıçanların ve farelerin durumlarını bana izah etti. Hatta o kadarki yavru fareleri bile gösterdi. O esnada arkadan gelen bir bayan görevlinin bana dokunması ile benim irkilmem bir oldu. Hiç korkmadığımı sanıyordum ama korktuğumu odadaki iki kişi gibi bende öğrenmiş oldum.
Bu ilginç odadadaki keşfimden sonra bu seferde kursun yapıldığı laboratuvara gittim. Sayın Tuncay Altuğ hocamın gözetiminde bir grup kursiyer bir güzel sıçanları bulundukları yerden çıkartıp bayılttılar. Daha sonra bunların kuyruklarını keserek uygulama yaptılar. Bu esnada ben niyeyse hiç iğrenmedim. Sanırım sıçanların bilim uğruna şehit düştüklerini düşündüm(!) Kursiyerlerden biri sıçanların bir tanesine fazla narkoz verince sıçancık (!) ölüverdi. Tuncay Altuğ hocamız hemen sıçana suni teneffüs yaptı. Yanlış anlaşılmasın dudaklarını sıçanınkine yapıştırmadı. Bir şırıngayı sıçanın ağzına koydu. Diğer taraftan üfledi. Sıçan tam öldü derken, canlanıverdi.
Benim içinde ilginç bir haber ortaya çıktı. Haberimi yolladım. Yarın Aydın'daki bütün yerel gazeteler de çıkar. Ama umarım ulusallarda'da çıkar. Her ne kadar benim adımı yazmasalarda (AA) yazması yetiyor.
Hey siz yarın bununla ilgili bir haber okursanız bilin ki ben yazdım.
Hadi, yarın görüşmek dileğiyle.........

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home